Hos Lynge Planteskole får du frugttræer af højeste kvalitet. Der er så mange gode grunde til at have sine egne frugttræer i haven, at vi umuligt kan nævne dem alle. Men hvem elsker ikke økologiske og sprøjtefrie frugter fra sin egen have?

Udover at frugttræer leverer lækre og friske frugter, så pryder de også haven især om foråret, hvor de blomstrer.

Vi holder til i Lynge i Nordsjælland tæt på Allerød, Farum og Slangerup.

Vi har alle de bedste sorter!

​Her på siden finder du Danmarks største udvalg i frugttræer:

Nøje udvalgt frugttræ

Der er en del overvejelser at gøre sig, når man skal vælge et eller flere frugttræer til sin have. Det kan være om det skal være pære, æble, kirsebær eller et blommetræ. Som udgangspunkt skal du vælge ud fra smag og behag, men derudover er det også en god idé at have pasnings- og vækstkrav med i tankerne, da dette kommer meget an på, hvilket frugttræ du vælger.

Hvis din have ikke er særlig stor og du ikke vil have at dit frugttræ fylder hele haven, så kan du alternativt vælge et dværgfrugttræ som max. bliver 3 m højt. Eller vores specialitet frugttræer med flere sorter på samme træ.

Du skal selvfølgelig også vælge ud fra om du bedst kan lide søde vs. syrlige frugter, spise, gemme eller til madlavning fx. ved æbler. Modningstidspunktet skal du også være obs. på, derfor er det en god idé at undersøge, hvilken sort der er opfylder netop dine ønsker.

Kig forbi Lynge Planteskole og køb dit nye frugttræ

Mulighed for smagsprøver i takt med frugterne modner

Har du brug for hjælp, råd og vejledning til køb af dine kommende frugttræer? Så er du velkommen til enten at ringe eller kigge forbi planteskolen, her står vi klar til at rådgive og vejlede dig i forhold til dine behov og ønsker.

Kig forbi Lynge Planteskole og gør et godt køb - Vi glæder os til at se dig :-)