Lynge Planteskole producerer vi selv gran og fyr i alle størrelser. Kendetegnet ved stedsegrønt er, at det beholder nålene og den smukke grønne farve hele året rundt.

Stedsegrønt er derfor helt ideelt til dig som ikke magter at gå og feje blade op hvert efterår. Vi har et stort udvalg af stedsegrønt så du kan finde noget, der falder i din smag.

Vi holder til i Lynge i Nordsjælland tæt på Allerød, Farum og Slangerup.

Herunder kan du blandt andet se en del af vores udvalg af stedsegrønt:

• Dværgfyr (Pinus mugo var.pumilio), som er den helt krybende fyr der bliver bredere, end den bliver høj.
  • Alm. Bjergfyr (Pinus mugo) som er en, flerstammet fyr.
  • Fransk fyr (Pinus unciniata) som er en stammet fyr. Som bliver lidt større end alm. Bjergfyr.
  • Skovfyr (Pinus sylvestris). Som bliver høj og vokser hurtigt.
  • ​Østrigsk fyr (Pinus Nigra) Som også bliver høj, og har en flot rødbrun bark.
  • Juletræer (abies nordmanniana) Nordmannsgran. Samt blågran (Picea pungens Glauca), og Serbisk Søjlegran (Picea Omorika)​
  • Fyr diverse Pinus
  • Grantræer
  • Bambus
  • Taks
  • Cypres

Stedsegrønt til haven

Fordelene ved stedsegrønt kan blandt andet være at stedsegrønt gør det mere nemt og overskueligt at holde haven. Stedsegrønt kræver heller ikke den helt store pleje i forhold til beskæringer, derudover vil din have være frodig på alle tider af året, hvilket også gør, at man har mere privatliv og læ i løbet af vinteren.

Kom forbi Lynge Planteskole og køb dit stedsegrønt

Hos Lynge planteskole har vi et stort udvalg af stedsegrønt, og hvis du har et spørgsmål eller mangler hjælp til råd og vejledning i forhold til stedsegrønt, roser, frugttræer, hækplanter mm.

Så er du velkommen til at ringe på 48 18 71 89 eller spørge vores kyndige personale når i besøger planteskolen.

Vi står nemlig altid klar til at hjælpe med hvad end du måtte have brug for i forhold til planter og have.